Remonty elewacji, instalacja monitoringu, wykonanie parkingu czy placu zabaw – te, a także wiele innych czynności, które dotyczą nieruchomości, dotyczą przede wszystkim administratorów budynków.
Ich obowiązkiem jest w tym zakresie wybieranie odpowiednich usługodawców, korzy będą mogli prowadzić je zgodnie z założeniami właściciela czy zarządu budynku.
Jak wybiera się najlepszego usługodawcę?
Wyszukiwanie odpowiednich usługodawców nie jest łatwe – jako administrator trzeba pamiętać o tym, żeby usługi przez nich świadczone nie tylko mieściły się w wyznaczonym budżecie, ale również odpowiadały wymogom jakościowym, aby gotowy remont czy montaż spełniał początkowe założenia.
Dlatego też w obowiązkach administratora nieruchomości w tym zakresie należą:
poszukiwanie odpowiednich usługodawców
negocjowanie cen i warunków umów
zawieranie umów na konkretne usługi
stała i merytoryczna kontrola nad prowadzonymi działaniami, a także dokumentacją, w tym umowami i fakturami
zmiana umów w uzasadnionych przypadkach
Jak widać, administrowanie nieruchomościami włącza szereg czynności, które należy prowadzić w przypadku zarówno tych drobnych, jak i szeroko zakrojonych planów dotyczących danej nieruchomości
Jakość to podstawa
W przypadku administratorów należy pamiętać o tym, że tylko osoby posiadające odpowiednie przygotowanie, w tym doświadczenie są w stanie zaowocować najwyższą jakością inwestycji.
Gdy administrator nie będzie przykładał się odpowiednio do poszukiwania i wyłonienia właściwego usługodawcy i w rezultacie wybierze takiego, który nie spełni początkowych założeń, wówczas może spotkać się z konsekwencjami.
W związku z tym praca jako administrator nieruchomości włącza szereg czynności związanych z bieżącą obsługą budynku, aby był on w odpowiednim stanie zgodnie z życzeniami właściciela czy zarządu – selekcjonowanie odpowiednich usługodawców jest przy tym jedną z kluczowych czynności, która na nieruchomość ma duży wpływ i powinna być ona prowadzona zawsze z naciskiem na najlepszy efekt.